Duitslandweb
Merkel: 'We moeten termijn afmaken, ik blijf aan boord'
Kort nieuws - 28 november 2019 - Auteur: Redactie DuitslandwebKanselier Angela Merkel (CDU) heeft gisteren aan het einde van haar toespraak tijdens de begrotingsdebatten in de Bondsdag een duidelijke boodschap verkondigd. Ze zei tegen de SPD dat ze vindt dat deze coalitie de termijn moet afmaken en dat ze ook zelf tot het einde van de rit blijft. "Ich bin dabei", aldus Merkel.
Coalitiegenoot SPD is verdeeld over het voortzetten van deze regering. Zaterdag om 18.30 uur wordt duidelijk wie de nieuwe voorzitters van de partij worden; het duo Scholz/Geywitz, dat deze coalitie in het zadel wil houden, of het duo Walter-Borjans/Esken, dat eruit wil stappen als het regeerakkoord niet wordt aangepast. Lees meer bij Spiegel Online
Lees meer over 'Politiek':
Radicale AfD in Saksen-Anhalt koerst op winst af
De AfD in Saksen-Anhalt zou na de verkiezingen in september kunnen gaan regeren. Dat maakt veel mensen nerveus.
'Lobbyminister' Reiche oogst vooral kritiek
Minister van Economie en Energie Reiche moet een energiecrisis managen en voor een 'Wirtschaftswende' zorgen.
Rijnland-Palts: CDU grootste partij, flinke winst AfD
De uitslag in Rijnland-Palts kan ook consequenties hebben voor de bondsregering in Berlijn.
Groenen winnen in Baden-Württemberg
De uitslag in de deelstaat wordt ook gezien als een graadmeter voor de populariteit van de regering van kanselier Merz.

Reacties
Geen reacties aanwezig