Duitslandweb
President Steinmeier op de koffie in Chemnitz
Kort nieuws - 2 november 2018 - Auteur: Redactie DuitslandwebHet motto van de voormalige burgemeester van Amsterdam Job Cohen indachtig: "Je kan beter theedrinken dan azijnpissen", is de Duitse president Steinmeier donderdag in de Oost-Duitse stad Chemnitz gaan koffiedrinken met inwoners van de stad.
In Chemnitz waren de laatste weken meerdere erupties van vreemdelingenhaat nadat een inwoner door asielzoekers was doodgestoken. De sociaaldemocraat Steinmeier heeft met 13 inwoners gepraat over hun zorgen. Hij wil dit ook in andere steden gaan doen. Lees meer bij Tagesschau
Lees meer over 'Politiek':
Met Schröder was het zelden saai
Oud-correspondent Margriet Brandsma kijkt in onze serie '30 jaar Duitsland door Nederlandse ogen' terug op het tijdperk-Schröder.
Radicale AfD in Saksen-Anhalt koerst op winst af
De AfD in Saksen-Anhalt zou na de verkiezingen in september kunnen gaan regeren. Dat maakt veel mensen nerveus.
'Lobbyminister' Reiche oogst vooral kritiek
Minister van Economie en Energie Reiche moet een energiecrisis managen en voor een 'Wirtschaftswende' zorgen.
Rijnland-Palts: CDU grootste partij, flinke winst AfD
De uitslag in Rijnland-Palts kan ook consequenties hebben voor de bondsregering in Berlijn.

Reacties
Geen reacties aanwezig