Duitslandweb logo Duitslandweb

President Steinmeier op de koffie in Chemnitz

Kort nieuws - 2 november 2018 - Auteur: Redactie Duitslandweb

Het motto van de voormalige burgemeester van Amsterdam Job Cohen indachtig: "Je kan beter theedrinken dan azijnpissen", is de Duitse president Steinmeier donderdag in de Oost-Duitse stad Chemnitz gaan koffiedrinken met inwoners van de stad.

In Chemnitz waren de laatste weken meerdere erupties van vreemdelingenhaat nadat een inwoner door asielzoekers was doodgestoken. De sociaaldemocraat Steinmeier heeft met 13 inwoners gepraat over hun zorgen. Hij wil dit ook in andere steden gaan doen. Lees meer bij Tagesschau

Reacties

Geen reacties aanwezig

Maximaal 500 tekens toegestaan

Lees meer over 'Politiek':

Met Schröder was het zelden saai

Met Schröder was het zelden saai

Oud-correspondent Margriet Brandsma kijkt in onze serie '30 jaar Duitsland door Nederlandse ogen' terug op het tijdperk-Schröder.


Lees meer

Radicale AfD in Saksen-Anhalt koerst op winst af

Radicale AfD in Saksen-Anhalt koerst op winst af

De AfD in Saksen-Anhalt zou na de verkiezingen in september kunnen gaan regeren. Dat maakt veel mensen nerveus.


Lees meer

'Lobbyminister' Reiche oogst vooral kritiek

'Lobbyminister' Reiche oogst vooral kritiek

Minister van Economie en Energie Reiche moet een energiecrisis managen en voor een 'Wirtschaftswende' zorgen.


Lees meer

Rijnland-Palts: CDU grootste partij, flinke winst AfD

Rijnland-Palts: CDU grootste partij, flinke winst AfD

De uitslag in Rijnland-Palts kan ook consequenties hebben voor de bondsregering in Berlijn.


Lees meer


top
Op deze site worden cookies gebruikt, wilt u hiermee akkoord gaan?
Accepteer Weiger