Diesel-top: Hoe kunnen Duitse diesels alsnog aan normen voldoen?
Kort nieuws - 2 augustus 2017 - Auteur: Redactie DuitslandwebDe Duitse federale en lagere overheden overleggen vandaag samen met vertegenwoordigers van de auto-industrie over het dieselschandaal.
De overheid wil afspraken maken over het aanpassen van de motoren of de software van reeds verkochte dieselauto's, zodat de uitstoot van die auto's alsnog binnen de normen blijft. De keuze voor een software-update is de goedkoopste, maar ook minst effectieve. Als ervoor wordt gekozen dat de motor zelf wordt aangepast, kost dat per auto alleen al aan materiaalkosten ongeveer 1500 euro. De uitstoot van stikstofoxide kan dan wel met tot wel 90 procent omlaag.
Lees meer:
Soapserie 'investeren met de schuldenrem'
Wat een misdaadserie gemeen heeft met de Berlijnse politiek legt econoom Carsten Brzeski uit in zijn nieuwe column.
Bondsdagleden krijgen boetes voor wangedrag
Parlementariërs die zich misdragen, worden in Duitsland strenger bestraft dan in Nederland.
De Duitse e-auto wacht op de parking
Voor de Duitse autosector zijn de gouden jaren achter de rug, schrijft econoom Brzeski. De Duitse automakers gooien het roer om.
Een 'Sternstunde' voor Duitsland
Sternstunde, een mooi en onvertaalbaar woord voor wat er nu gebeurt in Duitsland, tenminste dat hoopt columniste Inge Jooris.
Reacties
Geen reacties aanwezig