Duitslandweb logo Duitslandweb

Vertraagde uitbouw Betuweroute van start

Kort nieuws - 18 februari 2022 - Auteur: Redactie Duitslandweb

Na jarenlange vertraging begint vandaag de uitbreiding van het spoortraject tussen Emmerich en Oberhausen. Dit Duitse deel van de goederenspoorlijn Betuweroute zou eigenlijk al jaren geleden worden aangelegd.

Het traject net over de grens met Nederland krijgt een derde spoor. In de komende maanden zullen treinen tussen Emmerich en Oberhausen regelmatig uitvallen of worden omgeleid.

Het Nederlandse deel van de Betuweroute was in 2007 klaar, meldt omroep WDR. Maar aan Duitse zijde zorgden vergunningsprocedures en zorgen over geluidsoverlast en veiligheid steeds weer voor vertraging. Vrijdag beginnen de voorbereidingen; volgens Deutsche Bahn wordt eerst met boringen onderzocht of er bommen uit de Tweede Wereldoorlog in de grond zitten. Lees meer bij WDR

Tags: Betuweroute

Reacties

Ariën - 28 juli 2022 18:27

De juiste benaming is Betuweroute. De Betuwelijn is een andere spoorlijn. Die loopt van Elst naar Dordrecht en is enkel bedoeld voor passagiers. Hij loopt wel haast parallel naast de Betuweroute.

Reageer
Wiebke Pittlik Ariën - 8 augustus 2022 11:33

Dank voor de correctie, we hebben het aangepast. Groet, de redactie

Maximaal 500 tekens toegestaan

Lees meer over 'Economie':

Soapserie 'investeren met de schuldenrem'

Soapserie 'investeren met de schuldenrem'

Wat een misdaadserie gemeen heeft met de Berlijnse politiek legt econoom Carsten Brzeski uit in zijn nieuwe column.


Lees meer

De Duitse e-auto wacht op de parking

De Duitse e-auto wacht op de parking

Voor de Duitse autosector zijn de gouden jaren achter de rug, schrijft econoom Brzeski. De Duitse automakers gooien het roer om.


Lees meer

Duitsland wordt traag en oud

Duitsland wordt traag en oud

Duitsland vergrijst sneller dan veel andere Europese landen. De economische gevolgen daarvan zijn ingrijpend, aldus econoom Brzeski.


Lees meer

E-auto centraal op autobeurs IAA

E-auto centraal op autobeurs IAA

De autoshow IAA in München geeft een hoofdrol aan de e-auto, maar de modellen waarvan de Duitse merken het moeten hebben, hebben nog steeds een verbrandingsmotor.


Lees meer


top
Op deze site worden cookies gebruikt, wilt u hiermee akkoord gaan?
Accepteer Weiger