
Duitsland staat extra lange vrachtwagens toe
Kort nieuws - 3 januari 2017 - Auteur: Redactie DuitslandwebDe Duitse minister van Verkeer Alexander Dobrindt (CSU) heeft per 1 januari de extra lange vrachtwagen toegelaten op de Duitse wegen. Tot ontsteltenis van het ministerie van Milieu heeft hij tijdens de feestdagen een verordening afgekondigd waarmee de vrachtwagens, die in Nederland LZV of ecocombi worden genoemd en in Duitsland Gigaliner, niet meer bij wijze van proef worden ingezet, maar worden gelegaliseerd. de vrachtwagens mogen 6,5 meter langer zijn. Lees meer bij Tagesschau. Wat de nadelen van het besluit zijn becommentarieert de Süddeutsche Zeitung
Lees meer over 'Economie':

Duitsland blijft een oase voor PFAS-uitstoters
Duitsland heeft geen maxima voor PFAS-uitstoot. Dat heeft vergaande gevolgen, ook voor Nederland.

Elon Musk verzet zich tegen Duits arbeidsrecht
De Duitse Tesla-fabriek ligt onder vuur omdat die zich niets aantrekt van het Duitse arbeidsrecht. Zo worden zieke werknemers gekort op hun loon.

Waar gaat het mis in de Duitse economie?
De Duitse economische groei blijft achter. Met deze knelpunten moet een nieuwe regering aan de gang.

Soapserie 'investeren met de schuldenrem'
Wat een misdaadserie gemeen heeft met de Berlijnse politiek legt econoom Carsten Brzeski uit in zijn nieuwe column.
Reacties
Geen reacties aanwezig