Jaarverslag 2015:

Communicatie

© DIA

Eind 2014 ging de nieuwe website van het DIA online: duitslandinstituut.nl. De website van het instituut en de journalistieke website Duitslandweb.nl gingen verder onder één dak. Naast een eigentijdse look & feel zijn de navigatie en indeling van de nieuwe site veel gebruiksvriendelijker.

Nieuwsbrief
Met onze digitale nieuwsbrief houden wij onze achterban op de hoogte over onze activiteiten. De nieuwsbrief is in 2015 twaalf keer verzonden aan ruim 2000 adressen. Ook informeert het Duitslandweb geïnteresseerden over de Duitse actualiteiten en de artikelen die de redactie daarover schrijft via een tweewekelijkse nieuwsbrief. Voor docenten biedt het Duitsland Instituut twee keer per jaar de onderwijsnieuwsbrief aan. U kunt zich via onze website inschrijven voor de nieuwsbrieven.

Social media
Het DIA voert een actief online beleid. Wij gebruiken onze social media om onze doelgroepen te informeren en te betrekken bij onze activiteiten. Facebook en Twitter zijn in 2015 veel ingezet en dat heeft geleid tot 723 likers op Facebook eind 2015, een stijging van ruim 69% t.o.v. 2014. Twitter telde 1475 volgers, een stijging van bijna 67%. Op LinkedIn was het instituut eind 2015 met 1351 personen verbonden.

Accepteer Weiger